Niemand houdt van urenregistratie. Helaas kan urenregistratie niet worden vermeden omdat het nodig is voor facturering of voor overzicht in projectwerk. Daarom is efficiënte tijdregistratie zo belangrijk. Een efficiënt tijdregistratieproces verhoogt ook de nauwkeurigheid van de bijgehouden uren.

Een tijdrovend onderdeel van urenregistratie is het goedkeuren van uren. Vaak moeten managers lange lijsten doorlopen om gewerkte uren te controleren en goed te keuren. Dit is een vervelend proces en gevoelig voor fouten.

EFFICIENT UREN GOEDKEUREN

Een klant van Project Hours kwam met het verzoek om teamleiders uren voor hun teams te laten goedkeuren op hun mobiele telefoon. Op deze manier stapelt al het goedkeuringswerk zich niet op bij één persoon op een backoffice. Ook is het voor teamleiders niet zoveel werk om uren goed te keuren voor een klein team. Dit maakt de urenregistratie efficiënter en nauwkeuriger.

Uren-goedkeuren

    Deze functie is nu beschikbaar in Project Hours! Maak je teams aan in Project Hours. Elk team kan één of meer leden hebben die uren voor hun collega’s mogen goedkeuren. Zodra uren voor een periode zijn goedgekeurd, kunnen werknemers geen uren meer toevoegen of bijwerken voor die periode.

    Self-steering teams

    Naast het verbeteren van het tijdregistratieproces, heeft het team op deze manier meer verantwoordelijkheid voor het bijhouden van de tijd op hun projecten. Dit maakt teams onafhankelijker. Uiteindelijk moeten urenstaten op tijd worden ingevuld, maar het najagen om urenstaten ingevuld te krijgen kan in ieder geval binnen het team blijven. Dit werkt beter dan iemand buiten het team die ervoor moet zorgen dat urenstaten worden ingevuld. Wil je weten hoe teams zelfstandiger maakt en wat daarbij komt kijken? Dit artikel over self-steering teams geeft interessante inzichten.

    Tot slot

    Het is door de waardevolle feedback van klanten dat Project Hours kan blijven verbeteren. De goedkeuring door teamleiders is een goed voorbeeld van zo’n verbetering. Er zullen er zeker nog meer volgen!